tisdag 10 december 2013

Nu jäklar

Hårdkörning under helgen med bland annat velodromtävling i lördags och vilodag igår verkar ha gjort susen. På kvällens velodromkörning kändes det riktigt bra. Detta var nog vinterns bästa pass – hittills.

Jansson preppar däcken med ättika (!). Har nyss lärt mig att det är bra för greppet att skrubba med lite ättika. 

Det kanske gjorde gott för psyket att köra skiten ur sig på tävlingen. Särskilt 2 km förföljelse var ren och skär tortyr. Latmasken inombords, den som har gjort att jag har vikit ned mig alldeles för många gånger på sistone, fick sig en redig käftsmäll och nu hoppas jag att jag kan bita i bättre när det börjar bli jobbigt.

På pappret skulle det ha varit ett medelpass, men det blev snarare ett intensivpass. På första övningen var det sagt att vi skulle ligga på 16-tempo – det blev 14-tempo. Snabbt med andra ord, men benen kändes så pass bra att jag kunde hänga med när Kastemyr och Preben gasade på.


Förhoppningsvis känns benen lika bra imorgon bitti också på ”trärondellen”J!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar