måndag 2 december 2013

Döda ben

Efter en lång arbetsdag var tanken att dunka av ett intensivpass i velodromen. Men för egen del hann det aldrig bli intensivt, för jag klev av redan efter uppvärmningen. Mina ben var tokstumma, typ som när man är iväg på träningsläger och har avverkat 6 timmar om dagen de senaste 3-4 dagarna. Men några sådana mastodontpass hade jag knappast i benen, utan det var framförallt gårdagens gympass som gjorde sig påmint. Tyckte ändå inte att jag totalmosade i gymmet igår. Fine, jag ökade på med något set i varje övning och aningen fler reps i övningarna, vilket uppenbarligen var tillräckligt för att ge mig tokdåliga ben idag.

Hade det varit ett grundpass hade jag kanske kunnat chilla mig runt på ”trärondellen”, men i och med att detta var intensivpass kändes det inte meningsfullt att fullfölja. Med så usla ben hade jag garanterat blivit varvad av Fredric Eriksson, Janne & Co! En vilodag var nog precis det mina ben behövde. Jag kommer ta det relativt lugnt nu under veckan för att förhoppningsvis vara rapp till på lördag då jag ska köra velodromtävlingJ.


Desto mer positivt idag var att jag fick reda på att det blir jobb hela december och fram till början av januari. Perfekt att casha in lite så att jag kan sticka iväg på två träningsläger inför säsongen. Längtar som f_n tills jag och tempokungen Staffan Arvidsson ska dra iväg till Gran Canaria för två veckors cykling. Nu är det faktiskt inte så mycket mer än en månad kvar – göttJ!

 En av dagens höjdpunkter var lunchen: paella med musslor, räkor och hälleflundra - utsökt gott! 

3 kommentarer:

  1. Tror vi åker kring 6-8e jan och stannar 2v. Några planer själv på läger? Btw, hört att du ska köra för UCK, skoj😊!

    SvaraRadera
  2. Ja det stämmer! Vi ska dit från mitten av jan till första feb tyvärr. Laget blir starkt till nästa år och jag ser fram emot säsongen.

    SvaraRadera