söndag 8 december 2013

Längsta velodrompasset

Idag var det på´et igen på velodromen. Det blev dubbla pass, först grund och sedan distanspass. Att kalla det sista passet för distans är väl egentligen rätt missvisande  då det fanns möjlighet att köra hårdare än intensivpass, om man kände för det.

Genomgång på grundpasset

Många storfräsare
Grundpasset var lugnt och behagligt med varv kring 19-20 sekunder. Skönt att bara snurra runt utan att behöva ta i. Därefter blev det dock åka av. Det anslöt nämligen ett antal storfräsare som ville åka fort, såsom World Tour-åkaren Jonas Ahlstrand, Daniel ”Mr April” Lundvall, fd. Amore Vita-åkaren Patrik Morén och tempohästen Alexander Gingsjö. Jag försökte hänga på dessa herrar någon sväng, men det krävdes all in bara för att hålla sin rulle. Det var bara att vika av och istället gick jag ur banan för att satsa på en kopp kaffe istället. Behagligare detJ!

Långt borta i kurvan kan man skymta Ahlstrand. Så här ser det ut när han åker; ett vitt fartsträck bara...

...Jag valde kaffe istället för att (försöka) hänga på 

Jag fick en trevlig kommentar idag att jag har Chris Hoy-lår. Har väl skapligt bitiga lår, men i övrigt är det rätt stor skillnad på mig och Hoy. Han tillhör världseliten i bana – jag är en medelmåttig motionär -, jag dunkar inte 630 pannor i benpress och dessutom kommer jag aldrig bli adlad…

Lätt att välja Specialized före Fuji bland lånehojarna. 


I och med att jag har planerat in en vilodag imorgon ville jag i alla fall misshandla benen lite sista timmen. Det blev ett par korta och hårda intervaller, ibland tillsammans med Staffan Arvidsson. Allt som allt landade det på drygt tre timmar i ”trärondellen”, vilket är mitt längsta pass där denna vinter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar