fredag 27 december 2013

Borde inte ha känts bra

Jag kan summera en riktigt aktiv dag. Gym tidigt i morse och två timmar velodrom på kvällen. Till det kan läggas två timmars kånkande med post i massvis med trappuppgångar på jobbet. Så allt som allt har det varit rörelse i cirkus fem timmar idag – göttJ!

Det bästa med att gymma kl 07 är att man får hela gymmet för sig själv. Svårt att få till meningsfulla pass på kvällarna när lokalen är knökfull med folk. Nu kunde jag bre ut mig och köra mina superset precis som jag ville.  

Mitt gymupplägg innehåller en mix av explosiva övningar som plinthopp och ryck... 

...och mer råstyrka genom böj och raka marklyft - allt för att bli tuff att tas med i spurten.  

Detta kryddas med bålövningar för att slippa smärtor i "vekryggen"

Dagens gympass
3 set plinthopp – superset – TRX raka
3 set djupa knäböj – superset – TRX raka
3 set raka marklyft – superset - viktrotationer
6 set ryck – superset – framåtlutande hantellyft

Inte optimal uppladdning

Dålig sömn, gym på morgonen och ett fysiskt jobb är väl kanske inte den klockrena uppladdningen inför ett velodrompass. Men märkligt nog kändes det finfint på ”trärondellen”, var faktiskt ett av de bättre passen på sistone. Benen kändes rappa och det var en go känsla att ha lite att trycka på med när det behövdes. Är det månne detta, en genomkörare i gymmet på morgonen, som är uppladdningen att satsa på inför cykeltävlingarJ

Velodrompass under David Mayers ledning, i vanlig ordning ett bra pass! 

Helgen firas in med ett glas rött och mörk choklad toppad med bär - smarrigt värre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar