söndag 15 december 2013

Mycket velodrom

Sitter nu på tåget på väg uppåt dalaskogarna efter att ha spenderat en trevlig gårdag tillsammans med de jag pluggat och hängt med i Uppis. Har helt klart saknat dem under hösten så det var skoj att ses igen! På tåget har jag bland annat roat mig med att skissa på träningsprogram.

Kommer fortsätta köra mycket velodrom fram till träningslägret på Gran Canaria. Alltså rent fysiskt skulle jag nog egentligen tjäna på att dunka en del trainer, särskilt styrkeintervaller och säkert även en del tröskel-/tempointervaller och något pass med "fyror". Men mentalt känns det absolut bäst att hålla sig till "trärondellen", det tycker jag är skitskoj i motsats till trainern där jag bara blir uttråkad och besviken. Så här års, under de tunga vintermånaderna, känns det allra viktigast att hålla sig i mental shape och se till att hålla cykelglädjen så hög som möjligt. Jag känner ingen direkt stress med att kötta "grispass" eftersom det är först i april som tävlingarna drar igång och allt som allt ska jag utomlands i en månad på träningsläger så nog ska jag hinna komma i fysisk form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar