onsdag 4 december 2013

Back on track

Uppladdningen har inte riktigt blivit som jag tänkt mig inför velodromtävlingen på lördag. Hade planerat hårdkörare både i måndags och igår, men krispiga ben efter söndagens gymmande har satt käppar i hjulen. Lite fler set = MYCKET mer träningsvärk.

Idag, efter två raka vilodagar (!) , var jag i alla fall tillbaka på velodromen. Back on track - i dubbel bemärkelse alltså. Kvällen bjöd på ett snällt grundpass, vilket nog var precis vad jag behövde i och med att träningen gått skit på sistone, motivationen är svajig och med en form som ingen behöver vara avundsjuk på. Efter x antal avbrutna pass och krasslighetskänningar var det skönt att ta det lugnt och bara ha kul på hjul.

Efter avslutat pass stannade jag i alla fall kvar ett litet tag med Roine för ett par hårdkörningar inför lördag. Det blev ett par flygande varv och någon lite längre maxning i ett försök att boosta den obefintliga formen och sätta linjen genom kurvorna i hög fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar