onsdag 5 mars 2014

Tuff öppning på träningsblocket

Det var två taggade grabbar som begav sig iväg på långkörare idag. Efter två dagar som blåst bort var jag till och med så taggad att jag dansade till musiken när vi dressade om i morseJ!

Uppenbar punkarisk...

...så på med ett fräscht Continental-däck som den Continental Test Team-åkare jag är

Årets bästa distans
I och med att en del träning gått bort på grund av stenhårda vindar har inte lägret hunnit sätta sina spår i påkarna än. Efter gårdagens vila/fikarull fanns det gott om sprättighet i benen, kanske till och med för mycket sprättighet. Överlag blev det ett pass som var lite tuffare än ett vanligt distanspass. För egen del bestämde jag mig för att dra en del trösklar uppför istället för de planerade styrkeintervallerna. Egentligen är det ganska ”enkelt” med tröskelintervallerna uppför, det enda man behöver göra är att trycka lite mer än man brukar göra men samtidigt inte gå på rött. I de lägena kommer wattmätaren väl till pass för att hitta sin nivåJ!

Rull mot dagens stigningar, här anförda av två herrar från Linköping


Två color till fikat, en för att släcka törsten och en för att det är så jäkla gott! 

Vidunderlig vy (inte bara för den snygga hojen)

Efter dagens två stigningar, Puig Major och Sollér, blev hojandet visserligen relativt platt, men tog istället mycket förningar som gjorde att intensiteten blev aningen högre än distans. Känner att platten är mitt rätta element, där gör det liksom inget att jag är en tjockisspurtare…J. Grunden med uthållighet och åkstyrka finns där så att det går att mosa på skapligt, det som ska slipas till på de två kommande månaderna fram till mitt första race med A-prioritet är att boosta formen så att känslan i benen blir ”wow-wow”. Hur som helst gött att känna att flera pusselbitar är på plats inför säsongen, har nog aldrig haft en så här god känsla på ett distanspass i år och ett snitt på 231W är jag nöjd med för över 5,5h i sadeln.  



Första energipåfyllningen efter passet

Det här var helt klart ett krävande pass och man kände efteråt att man hade tränat. För att få ut max av dagens nästan sex timmar gäller det att äta mycket och se till att få i sig tillräckligt med näring från frukt och grönt för immunförsvarets skull. Om det är något jag är duktig på så är det att frossa, ikväll kommer jag äta som ett helt kompani, tro mig. Hoppas på ett stort utbud av godsaker på buffén, särskilt på efterrättsbordetJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar