fredag 14 mars 2014

Lägrets…

Som en liten summering av detta träningsläger på Mallorca tänkte jag utse lägrets… i olika kategorier. Häng med, nu kör viJ!

Lägrets skratt: 
Kanske den hårdaste kategorin i och med att man fått magont av allt skratt, men händelsen som verkligen gjorde att jag vek mig dubbel av skratt var rumpdasket på Daniel. På första passet stannade vi till i Can Picafort för fika och när vi skulle ställa ifrån oss hojarna kom det fram en spansk lillkille och daskade till Daniel på rumpan - bara så där. 

Lägrets godaste: 

Pricken över i:et på den goda frukostbuffén var de utsökta pannkakorna. Att trycka i sig 10-15 pannkakor varje morgon var inga konstigheter! 

Lägrets backe:
Om Daniel hade fått bestämma hade det varit Sa Calobra, men för oss som inte är bergsgetter finns det trevligare backar. Tjockisspurtarens val är helt klart Coll de sa Batalla, en så schysst stigning att jag till och med bestämde mig för ett helt intervallpass där. 


Lägrets hårdkörning:

Lär ha varit när vi betade av Sa Calobra och Puig Major (två gånger) - på samma pass. Efter detta, plus trissande med en tävlingskåt kanadensare, var benen mosiga - minst sagt!

Lägrets låt:
 Utan tvekan Macklemore & Ryan Lewis Can´t hold us, som spelades frekvent för att få in den rätta stämningen. 

Lägrets fika:

Efter fyra tröskelkörningar uppför Coll de sa Batalla var jag vimmelkantig de luxe och denna fika var inte bara god, den försåg mig även med nödvändig energi för att kunna rulla hemåt Alcudia. 

Lägrets uttryck:
Fyfan vad gött! (Copyright Marcus StreijffertJ)
  
Lägrets skräll(ar):
Att jag lyckades ställa av Daniel uppför Coll de sa Batalla och att Daniel sedermera knäckte mig på ett igångdrag. Snacka om omvända roller! 

Lägrets produkt:
Sololja - allt för att ha brunast ben på startlinjen nere på Östgötaloppet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar