söndag 16 mars 2014

Igång igen

Efter tre lugnare dagar var det på´et igen med träning. Var iväg till favoritgymmet Campus1477 för ett helkroppspass. Förhoppningsvis hinner träningsvärken lägga sig till på onsdag då det ska mosas velodromJ!

Oavsett om jag gymmar eller hojar bär jag stolt Ride Clean-armbandet, Vacchis kampanj mot doping

Explosivitet och bål
Från och med nu kommer jag gå ned till ett gympass i veckan. Även när tävlandet börjar ska jag verkligen se till att ta mig iväg till gymmet regelbundet för att i alla fall konservera styrkan så att jag inte tappar allt jag tränat upp under vintern. Det är inte alltför skoj att behöva börja om på noll styrkemässigt när nästa vinterträning drar igång…


En ändring jag gör mot tidigare år med styrketräningen är att jag tänker hålla i benövningarna året runt. Tror att det ska gå bra att kombinera benträning med tävlande, det handlar om planering och lagom många set för att det ska fungera. Mitt fokus i gymmet kommer ligga på explosivitet (plinthopp och frivändningar) samt bålstabilitet. Detta kompletteras med lite andra övningar för att underhålla styrkan i resten av muskelgrupperna.

Mitt helkroppsprogram
6 set plinthopp
6 set frivändningar
3 set djupa knäböj
3 set raka marklyft
6 set TRX
6 set ryggresningar med pinne
3 set dips
3 set chins

Dagens lunch: ris, tonfisk och broccoli som stektes ihop i soja, honung och örtsalt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar