torsdag 20 mars 2014

My lucky day

Vissa dagar är bättre än andra. Idag hade jag en sån där härlig dag där det mesta gick som jag ville. Var nog faktiskt årets bästa dag för mig, på flera planJ.

Kan börja med det allra bästa. Idag blev det helt klart att jag kommer jobba på KPMG till sommaren. Fick beskedet för någon vecka sedan, men nu är det spikat och det känns jäkligt gött. Ska bli jätteskoj att komma igång till sommaren, både för att det kommer vara lärorikt och för att det är ett utmärkt tillfälle att få in en fot hos en spännande arbetsgivare.

Traktor i 3-årspresent till lillbrorsan Carl, ett säkert kort till en sann traktorälskare. Bra om han blir bonde, då kommer vi få likadan solbränna (bondbränna = cykelbränna)

Diggar de nya vikterna på Friskis som ser dubbelt så tunga ut som de är - minst. Perfekt sätt för att lura sig själv att tro att man är starkare än man är! 

TRX - favoriten för bålen

Efter mötet på KPMG bar det av till gymmet, ett extrainsatt pass. Vill verkligen få fart på styrketräningen nu, särskilt benövningarna, för att ha vanan inne till tävlingssäsongen så att jag kan gymma igenom hela kroppen utan att få träningsvärk som påverkar prestationsförmågan. Tydligen valde jag helt rätt dag att träna på Friskis & Svettis då det visade sig att de hade gratisträning just idag – och fika efteråt. När jag är uppe i Falun/Borlänge blir det alltid Friskis, gillar verkligen att hålla till där. Gymmet är fräscht, stämningen prestigelös och eldsjälarna som jobbar där är supertrevliga, ett kanonställe helt enkelt. Pricken över i:et var väl att få persa i frivändningar. Nytt PB på 70 kg, vilket i sig inte är någon märkvärdig vikt. Menmen, jag är inte tyngdlyftare, utan cyklist så kanske inte förväntas att fixa tresiffrigtJ.

Härligt att ha ett riktigt dipsräcke

Fika efteråt på Friskis


Tro det eller ej, det blev även ett gäng timmar med tentaplugg innan det bar av in till Falun på kvällen för velodromkörning. Var i valet och kvalet om jag skulle köra, men så blev det - och det ångrar jag inte! Först ett behagligt grundpass, skönt att bara rulla på i distanstempo och få in vanan igen efter att ha varit ifrån banan ett tag. Passet gav sådan mersmak att jag bestämde mig för att stanna kvar ett tag på medel-/intensivpasset också. Om grundpasset var lugnt så kan jag säga att det blev åka av på medelpasset i alla fall. 8 minutersintervaller, med 2 minuters stegring på slutet, fick det att kännas rejält. Efter två såna – med redigt flåsande och massa mjölksyra – förklarade jag mig nöjd för dagen. Det var fin körning och skoj att ha Saga tillbaka på bananJ



Rött vin och choklad - belöningen för en superlyckad dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar