måndag 17 februari 2014

Unna sig träningsvärk

I normala fall när jag gymmar benen har jag alltid i åtanke att inte dra på mig alltför mycket träningsvärk eftersom det sabbar de kommande cykelpassen. Den här veckan jag kan i alla fall tänka annorlunda eftersom det är först på lördag som det ska hojas. När jag körde på i gymmet i morse blev det klart fler set än det brukar och jag kunde känna redan i bottenläget på böjen att baksidorna kommer vara möra de kommande dagarna. No pain no gainJ!

När jag är i Borlänge gymmas det på Friskis & Svettis. Trevlig personal och en prestigelös stämning mellan de som tränar där.

Alla dagens övningar utfördes med skivstång


Efter gymexercisen dressade jag om till skidkläder och begav mig till Romme Alpin. Strålande solsken och härligt hårt underlag bjöds – underbar skiddag! Allt som allt tre timmars fys, en schysst start på dagen. Imorgon blir det återigen ett par timmar i pisten och med all säkerhet kommer jag få carva med ömmande lår. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar