tisdag 5 november 2013

Vilken prestation!

Rubriken syftar knappast på mina fyror som jag körde på trainern idag. De gick nämligen sämst. Gick ut för hårt på första intervallen – lika IQ-befriat som alla idiotförningar på Hammarö i år – stumnade totalt och efter 1,5 intervall kastade jag in handduken. Det enda jag kan vara nöjd med är att jag fick till uppvärmningen fint, alltid nåt! Verkar ha hittat att 280-290W är en perfekt nivå för mig att köra tröskel-/tempointervaller på med nuvarande (usla) form. Kommande pass ska jag påminna mig själv både en och två gånger att hålla igen, hellre 10 watt för låg än för högt så att jag kan genomföra passen som planerat. Särskilt nu på lätta veckan – med allt annat än god form – finns det ingen anledning att gå för all time high-watt!

Wow Janne!
Nog om mitt misslyckade pass. Under helgen har en cykelbekant, årets TCT-mästare Janne Jakobsson, stått för en helt otrolig prestation. Han har på 66 timmar skrapat ihop hela 100 mil, galet bra alltså! Hans bedrift får Vätternrundan och min 44 mila-runda åt Friends att framstå som rena kortdistanspassen.

Varför genomförde då Janne denna ultradistanscykling? Jo, för att samla in pengar till behövande barn i Nigeria. Han har tidigare adopterat en grabb därifrån och snart ska han ned igen för att få en flicka. På resorna har han sett hur eländiga förhållandena är i Nigeria och vilket enormt behov det finns av hjälp. Jag har skänkt 100 kr till Jannes insamling – gör det du ocksåJ!

Info om insamlingen:                    


Tidningsartikel om bedriften:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar