måndag 4 november 2013

Comeback som bloggare

Flera har varit på mig om att börja blogga igen och framförallt har jag återfått suget att skriva om min stora passion för träning i allmänhet och cykling i synnerhet. Så nu startar jag en ny blogg – med ungefär samma teman som tidigare. Det vill säga med cykling, matlagning och livsstil som röd tråd.

Vad har hänt sedan sist?
Ja, det har hänt en hel del. Senaste inlägget var väl i april typ så en hel säsong har förflutit. Fram till sommaren tävlade jag intensivt, med sjundeplatsen på Skandis GP som höjdpunkt. Därefter har det främst handlat om träningstävlingar där det har blivit ett par vinster och alldeles för många andraplatser (second is first loser…). Säsongen avrundades med ett halvlångt pass på 44 mil, ett dygnslångt cykelprojekt som syftade till att samla in pengar till Friends antimobbningsarbete. Mitt och polaren Fredric Sjöbergs galna initiativ gav strax över 7000 kr – riktigt skojJ!

I övrigt har jag hunnit med att ta min kandidatexamen i ekonomi. Nu under hösten har jag studieuppehåll innan det är dags för ett sista läsår, med start till vårterminen. Årsredovisningar och andra siffror i skolbänken i all ära, men nog tusan är det roligare att granska siffror i form av watt, puls och fartJ!


Framöver kommer ni kunna följa min cykelsatsning här. Till nästa säsong tar jag ett stort kliv då jag bestämt mig för att gå upp i elitklass och det kommer helt klart kräva mer av mig som cyklist. Den här veckan inleder jag den seriösa cykelträningen efter tre veckors off season och målet med alla svettiga träningstimmar är glasklart: i april ska jag stå starkare än någonsin som cyklist! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar