torsdag 30 januari 2014

Misshandel av benen – del 2

Då var man färdigtränad för idag. Nu sitter jag här med en skön känsla – älskar känslan i kropp och knopp efter ett avslutat träningspass, man blir så glad och harmonisk. Och efter dusch och lite god mat mår man ännu bättre. Livskvalité helt enkeltJ!

Tröskelintervaller - dagens andra utmaning för påkarna

Körde precis samma upplägg som på tröskelintervallerna i måndags, dvs. 4*8 min (2 min vila) tröskelintervaller på 280W. Det kändes rätt stabilt, jag känner att jag har marginal upp till min absoluta tröskel. Benen fick pinna på i hög kadens och den värsta trainertristessen avhjälptes med TdF-cykling och hårdrock.

Svettigt värre inne på trainern! 

Känns som att detta däck kan pensioneras nu! Kunde mycket väl ha fått punka på dagens pass. Lägligt att jag fått hem ett trainerdäck, som förhoppningsvis låter lite mindre än detta (vanligt lvg-däck). Inte alltför kul att få påringning mitt i passen och få frågan: "vad är det som låter, är det en symaskin eller borrar du?"

Energipåfyllning i form av kalvfärsbiffar, potatis, morötter, broccoli, salladsmix och bönor. 


Jag kan sätta pengar på att det kommer bjudas träningsvärk imorgon, i synnerhet efter gympasset i och med att jag inte styrketränade något nere på Gran Canaria. Jaja, det gör inte så mycket. Även om benen kommer värka så ska det inte vara några problem att få ihop två distanspass innan det är vilodag på söndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar