torsdag 23 januari 2014

Färdigtränad på GC

Då var alla cykelpass här nere på Gran Canaria avklarade. Det landade på tolv pass och jag klarade båda mina mål för lägret, att få ihop 60 träningstimmar och dra en runda med minst 4000 höjdmeter. Imorgon där det av hemåt kalla Sverige där det stundar ett par vilodagar innan jag påbörjar ett nytt träningsblock med annat träningsfokus.

Jag hoppas och tror att lägret har gjort mig gott som cyklist. Nu har jag lagt en grund med massa mängd och här nere har jag fått nöta två av mina svagheter som cyklist; långa klättringar och tekniska nedförskörningar.

Det blev en väldigt lugn avslutning på mitt läger, endast två timmars rull. I och med att jag är rätt nedtränad nu och det väntar flygresa imorgon vill jag inte sänka immunförsvaret med ytterligare ett hårt pass. Kände mig inte heller särskilt taggad på något längre idag, man blir lite mätt på cykling efter två så här intensiva veckor. Det enda man gör på dagarna är i princip träna, äta och sova – ett väldigt inrutat liv. Jag tycker att det är toppenskoj att hoja, men nu ska det bli skönt att ställa ifrån sig hojen ett par dagar och ladda på batterierna, både fysiskt och mentalt. Få tid till återhämtning och blicka framåt mot en ny tävlingssäsong med nya mål.

Fikastopp. Lär ha gått plus i kalorier på dagens runda, men det skiter jag i. Dock kommer jag inte skita i kalorierna på hemmaplan eftersom jag ska deffa bort ett par kilo så att jag kommer ned till min tävlingsvikt. 

Lägret i siffror
Tid: 60h & 5 min
Distans: 1498 km
Höjdmeter: 30092 meter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar