torsdag 30 januari 2014

Misshandel av benen – del 1

Igår blev det att vila helt trots att jag egentligen hade rullpass på agendan. Kände helt enkelt inte för det och nu så här efter ett hårt GC-läger är det nog bara positivt med någon extra vilodag. Idag blir det i alla fall allt annat än vilodag. Dubbelpass vankas och morgonen spenderades i gymmet tillsammans med Jonathan Rex. Allt fokus låg på benen där.

Raka marklyft - en superb övning för hamstrings och vekryggen! 

De två senaste säsongerna har jag släppt benträningen i gymmet framåt tävlingssäsongen, men i år är planen att försöka hålla i det året runt. Det känns så jäkla bortkastat att köra knäböj tills man spyr under vintern – för att sedan ta uppehåll i sex månader och tappa precis allt man tränat upp under vinterhalvåret. Med lite vettig planering tror jag att det går att gymma på utan att tävlandet blir lidande. Alltså jag kommer ju inte köra 20 set böj två dagar innan Kinnekulle och förmodligen plockar jag bort gymmet inför högprioriterade race, men annars ska det nog gå fint att mosa lite ben i gymmetJ!

Nu ska jag låta proteinsyntesen verka ostört medan jag pluggar förvaltningsrätt ett gäng timmar och framåt kvällen är det dags för dagens andra exercis, tröskelintervaller.


Ha en bra dagJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar