lördag 10 juni 2017

Tandemhelg

Sitter nu på tåget på väg ned till Alingsås för att träffa Jörgen Gustafsson. Vi ska nämligen träna tandem ihop inför SM-tempot om 1,5 vecka. Ska bli riktigt skoj att hänga och cykla med ”Baba”!


För ett tag sedan hörde Jörgen av sig och undrade om jag ville vara hans pilot för 25 km tempo på SM. Efter att ha kört ihop på paracykel-VM i Los Angeles i vintras behövde jag ingen övertalning – klart jag ställer upp! Är ju på intet någon tempohäst á la Fredrik Ericsson som var hans pilot tidigare, men tycker i alla fall att det ska bli kul och känner att jag har utvecklats som cyklist det senaste halvåret.


Det passar väl in i mitt övriga träningsupplägg att hoja tandem denna helg. Har en så kallad tapering denna vecka, vilket för mig innebär att volymen är ungefär halverad jämfört med mitt tidigare mängdblock. Fokus på extra vila och de passen som genomförs är intensiva snarare än långa. Blir fint att genomföra lite tröskel- och tempointervaller ihop med Jörgen Gustafsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar