fredag 17 mars 2017

Klubbyte

Då kan jag berätta hur det ligger till med klubbtillhörighet för säsongen 2017. Nu är det nämligen klart att jag kommer tävla för Team Ormsalva – med start på söndagens ban-SM.

Bild från gårdagens velodromträning. Ahlstrand såg till att vi dödliga fick vända ut och in på lungorna för att (försöka) hänga med... Det var i sig bra - för tre dagar innan race kör jag alltid veckans tuffaste pass

Det känns både kul och ärofyllt att få vara ”orm” under denna säsong. Jag har trivts jättebra med att tävla för Borlänge CK, men när Team Ormsalva hörde av sig var det ett mer lockande alternativ än att mer eller mindre vara ensam BCK:are i elit. Det blir roligare – både på och av hojen – att ingå i ett lag!

Vad som framförallt fällde avgörandet, förutom att laget består av idel starkingar, är att det är ett skönt gäng. Ett flertal av cyklisterna tränar jag redan med genom Dala Sports Academy och Jonas Ahlstrand och Isabelle Söderberg känner jag sedan tiden då jag bodde i Uppsala.


Mina mål för landsvägssäsongen är att kämpa för laget, ha kul och utveckla åkstyrkan för att bli vassare som velodromcyklist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar