tisdag 22 november 2016

Skön återhämtning


Hej och hå, ikväll blev det åka av på velodromträningen med Dala Sports Academy. Långa tröskelintervaller som kryddades fartökningar och starkt sällskap, ja, då blir man mör i både kropp och knopp. Nu ska det bli bra gött att hänga i TV-soffan till Champions League-fotboll!


Dagens pass bestod av "stressade" tröskelintervaller, dvs. trösklar som innehöll tre stycken ökningar á minuten under varje intervall. Förutom att fartökningarna gav en del lungventilering och svidande känsla i påkarna. hade jag ansvaret för att vara cyklande ledare. Så med puls på 85-90% av max skulle jag samtidigt vissla igång de olika momenten - ibland kändes det som att luften inte riktigt räckte till för att både hålla Prebens rulle och hålla på med visselpipan... Men kul var det och vet sedan förra vintern att dessa pass är utvecklande! 

Kvällens (återhämtnings)middag, pasta, tonfisk, crème fraîche och broccoli. Måltiden efter träning ligger alltid fokus på kolisar och protein. Brukar välja fettsnåla rätter för att få ett snabbare upptag av energi och aminosyror. 

Det är inte bara benen som blir trötta av hårda cykelpass. Även skallen blir ganska seg efteråt. Det är inte direkt så att jag sätter mig med en svår sudoku eller pluggar nu... Nej, det bästa som finns är att hänga i soffan till fin fotboll, det är lagom intellektuell nivå! Om jag känner mig själv rätt kommer jag göra som pappa, att somna innan andra halvlek är slut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar