söndag 28 augusti 2016

Efterlängtat

Imorgon drar studierna igång igen på idrottstränarprogrammet. Har verkligen längtat efter skolstarten, särskilt som sommaren har varit långtråkig med skador hit och dit. Något som också var efterlängtat var att kunna ta ett långpass på racern.

Sommaren blev inte som jag hade tänkt mig. Först en segdragen axelskada från Frykdalens 3-dagars som gjorde att jag fick avböja det planerade sommarjobbet. När väl axeln var under kontroll kom nästa smäll, brutet nyckelben. Inget jobb och sparsamt med cykling och andra roligheter har gjort mig rätt rastlös i långa loppet.

Det positiva med rastlösheten är väl att det gjort mig extra taggad på skolbänken igen, det andra året på idrottstränarprogrammet hos Högskolan Dalarna. Ska bli kul att träffa kompisar som man inte träffat på hela sommaren, inleda med en kurs i nutrition och återgå till vardagslunken i Falun.

I skrivande stund är jag i alla fall allt annat än rastlös efter 3,5 tim distans (Runn runt + Säterskarv). Det kändes bra, tycker jag. Helt okej ben, ingen smärta från nyckelbenet och "kalv-på-grönbete-mentalitet". Efter en månad instängd på testcykeln blir man superpepp på utecykling! Körde på lite hårdare än jag hade tänkt mig - en halvtimme till så hade det nog blivit "hammaren"... Nu stannade det vid en genomkörare och en distanskoma som spenderas i ryggläge i TV-soffan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar