lördag 1 november 2014

Då och nu

I juni sade kroppen ifrån rejält. En längre tids överträning i kombination med en hektisk livssituation i övrigt blev för mycket. Det tog drygt två månader innan jag var redo för lättare träning och nu, 4,5 månad senare, kan jag genomföra 3-5 pass/vecka – med hälsan i behåll. Även om det blir skapligt med pass nu tränar jag inte alls på samma sätt som tidigare, det är både det att jag avstår långpass helt och det är inte direkt så att jag dunkar massa fyror (läs fyraminutersintervaller) när det kommer till intervallträning.  Lägger ut lite utdrag ur min träningsdag för att ni ska få se hur mycket jag trappat ned. Det lustiga är att jag – trots klart mindre träning – nästan har samma prestationsförmåga som innan utbrändheten och framförallt känner jag genuin träningsglädje igen=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar