torsdag 27 februari 2014

Sista passet innan Mallis

Den här veckan har endast bestått av kortpass för att komma fräsch till Mallis-lägret. Idag genomfördes det sista passet, en behärskad tröskel på 20 minuter och i övrigt rull. Nu är det bara vila, packande och tenta imorgon som återstår innan jag och Daniel Lindgren drar till sydligare breddgrader på lördagJ.

KOM-slakt
Precis som senaste racerpasset valde jag att hoja på gamla E4an. Absolut INTE den roligaste vägen kring Uppis, men ett säkert kort så här i början av säsongen. Ganska grusfritt och en bred vägren gör att man kan stå på utan problem. Sträckan är klockren för tröskel- eller tempoträning eftersom det är en enda lång raksträcka upp till Björklinge.


Efter kortare uppvärmningstramp ut genom stan satte jag upp tempot när jag kom till Bärby brandstation. Ned i fartställning och upp på kontrollerad tröskelintensitet. Helt okej ben, endast lite känningar i baksidorna efter gårdagens gymmande. I tid blev det perfekt tajmat att dra en 20-minutare upp till rondellen i Björklinge och sedan slötrampa hemåt. Snitten på intervallen blev 320 watt och 42,7 knyck. Som en liten belöning visade det sig att jag krossade det tidigare Strava-rekordet på sträckan med fyra minuter. Det var ju trevligt, men ganska förvånande. Drar man ihop ett gäng snabbisar och köttar lagtempo där i gynnsam vind kan man absolut trycka typ 50 blås upp till Björklinge.  

Efter passet blev det vård av pärlan. Nu är cykeln finfin, nu ska jag bara se till att jag är fin också med nyrakade ben innan avfärd. 

Redo för Mallis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar