fredag 21 februari 2014

Årets bästa pass

Det börjar bli alltmer uppenbart att GC-lägret har gjort susen. De två första veckorna efter lägret var jag alltjämt sliten och inte i något vidare slag, men förra veckan började jag märka positiva tendenser och nu känns det ännu bättre efter fem mer eller mindre vilodagar (endast lite gym, slalom och löpning). Det blev ett velodrompass här på kvällen och kan utan tvekan kora det till årets bästa pass – hittillsJ!

Energipåfyllning efter jobbet för att boosta sig själv till velodromen

Maxad motivation
Jag har åkt upp till Dalarna och tagit cykelfritt i fem dagar av framförallt en anledning; för att ladda på de mentala batterierna. Få annat att tänka på, träna lite alternativt och umgås med familj och småsyskon gör verkligen gott, perfekt för att bli heltaggad på hojandet igen inför Mallis.

Att jag inte tillåter mig själv att cykla är typ som att tvinga en snusare att inte snusa på ett gäng dagar – jag tycker det är skitjobbigt att ha nära till velodromen och INTE snurra där. Det är redig abstinens, särskilt när folk är på en och undrar om man ska hänga med på något intensivpass. Ikväll kunde jag i alla fall inte hålla mig, då fick det bli att svänga förbi ”trärondellen” efter jobbet.

Riktigt skoj
Passet, två timmar signerade av velodromkungen David Mayer, innehöll en bra mix av lite längre intervaller i lagom hög fart och korta hårdkörare som att ta hel- och halvvarv samt det roligaste av allt, Paul´s. De inledande 10-15 varven kändes lite ringrostiga i och med att jag inte kört på 1,5 månad, men sedan njöt jag bara av fartkänslan och att benen kändes så rappa och fina. Skitskoj när det känns top notch, det var absolut inte den där vedervärdiga känslan när man har stumma ben på velodromen och knappt pallar en halvvarvsförning. Det blev fin körning ihop med starka grabbar som Jimmy Bodin och Jesper Larsson.

Janssons hoj är en del i att det kändes bra. Tack för lånet! 


Hoppas ha lika bra ben imorgon, eller allra helst ännu bättre ben. Vi är ett gäng UCK:are som ska kötta imorgon och det vore schysst att vara i slag så att Mikko, Henke och Dobban får bita i för att hålla ens rulleJ!

Fredagslyx med ett glas vin och mörk choklad - mums

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar