lördag 22 februari 2014

Brutalt

Tre timmar på velodromen är något helt annat än tre timmar fikacykling ute. Inget frihjulande, andra snabbcyklister och många intensiva moment gör att man är helt utslagen efter en sådan session. Dagens lördagsmix var hela tiden rolig och stundals stentuff.

Mitt favoritmoment på dagens pass...

Robin med sin coola hjälm. Och Kalle i bakgrunden. Vi var rätt många UCK:are på banan idag (jag, Henke, Robin, Kalle och Mikko)

Åka av
Hade väl inte riktigt samma goa känsla som igår, men tror egentligen inte att benen var sämre idag. Det var nog bara det att det var fler snabbisar med idag som såg till att tempot fick det att svida i låren. Särskilt en viss Jonas Ahlstrand var – som vanligt - galet snabb. Dagens jobbigaste moment var utan tvekan att ta varv i tremannagrupper. Hojade med två av Sveriges snabbaste velodromherrar, nämnde Ahlstrand och David Mayer. En Protour-åkare, en rekordhållare på flygande varv och 1 km – och så jag då. Shit vad jobbigt det var, jag var redo att dö, typ! Fick gå på max för att hålla Jonas hjul och sedan blev jag ännu mosigare när det var dags för den egna förningen.

Snabb, snabbare, Jonas Ahlstrand

Toffee proteinbar, lika god som godis! 


Imorgon tänkte jag vila igen och till veckan blir det enbart kortpass, bland annat en del fyror, innan det är dags för Mallis på lördagJ

Då var det slut på det roliga och dags att ta tag i det tråkiga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar