söndag 23 februari 2014

Mjölksyravecka

Nu går jag mest och räknar ned dagarna till lördag då jag och Daniel Lindgren ska pysa iväg till Mallis för två veckors träningsläger. Ska bli fantastiskt skoj att få stifta bekantskap med ön som enligt många är det bästa resmålet för läger. Innan dess ska det i alla fall avverkas fyra träningspass på hemmaplan.

Något jag vill börja få fart på nu, med mindre än två månader kvar till tävlingssäsongen, är Vo2max. Under vintern har det blivit ytterst sparsamt med sådan träning, det är väl egentligen bara på velodromen det blivit vissa sådana inslag. Annars har fokus legat på distans, styrka och trösklar. Har planerat in två pass till veckan med "trevliga" fyror, urtypen av Vo2max-träning. Med tentaplugg inför fredagens tenta passar det dessutom rätt bra att satsa på pass som endast tar 50-60 min. Kan även tänkas bli en del mjölksyra på mitt spinningledarpass på tisdag, tänker dock inte avslöja vad jag ska köra för intervaller då=)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar