onsdag 26 februari 2014

Massa basövningar

I gymmet är jag ett stort fan av basövningar med fria vikter. Man får med många stora muskelgrupper i varje övning och det är mer utmanande än att jolla med bicepscurl eller bensparkar. Knäböj och frivändningar är, enligt mig, de absolut bästa gymövningarnaJ!

Kaffeuppladdning inför gymmet

På dagens pass involverades hela kroppen, med lite extra fokus på de explosiva momenten (plinthopp och frivändningar) och bålövningarna. För benen blev det lagom med set för att inte riskera träningsvärk till på lördag då Mallis väntar. Man är ganska rökt om man kommer till ett tvåveckorsläger och är sliten redan innan…

Nu känner jag mig allt annat än sliten. Har efter förra veckans återhämtningsvecka en härlig känsla i kroppen och de hårdare intervallerna de senaste dagarna har nog gett en liten formhöjning. Kan säga att känslan i knoppen är ännu härligare, längtar SÅ MYCKET till Mallis nu! Har varit där 3-4 gånger innan men då enbart på sol- och golfsemester. Ska bli jäkligt skoj att testa ön som är favoritlägret för många cyklister och bo där Team Sky har sin base campJ!

Imorgon kör jag sista passet innan lägret. Tänkte mig något tröskelaktigt, men exakt vad det blir för intervaller och vart de utförs beror på väder och lust under morgondagen.

Dagens gympass
4 set plinthopp
3 set djupa knäböj
5 set frivändningar
3 set raka marklyft
3 set dips
3 set chins
6 set TRX

6 set ryggresningar (med pinne)

Efter att jag var i farten på ICA finns det inte många bars kvar. Under träning håller jag mig till Big Corny - billiga (6 kr/st), goda och energirika. Nu har jag nog bars för att klara de flesta distanspassen på Mallis. 

Dags att plugga ett par timmar till. Bara att se till att vara väl förberedd till tentan i förvaltningsrätt på fredag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar