måndag 6 januari 2014

Fail

Vilodag igår och förhoppningar om okej ben idag på velodromen. Men så fan heller att jag hade bra ben! Det var en bedrövlig känsla. Det kändes ungefär som att en jättehand hade grepp om mina lår och så fort jag trampade kramade handen om låren stenhårt. En mix av stumhet och smärta infann sig i benen, även i låga farter. Efter 40 min kastade jag in handduken, det kändes inte meningsfullt att köra vidare med helkassa ben. Tycker att det är märkligt hur mycket det kan skilja sig från pass till pass. I lördags, två dagar efter mitt gympass, borde det ha känts bedrövligt. Nejdå, då gick det finfint minsann. Det gick galant att trycka varv under 14-tempo och jag kunde agera pace åt de andra. Men nu, med utvilade ben, gick det däremot katastrofalt. Vad är detta!?

En av mina styrkor som cyklist, att dricka kaffe. Kaffedrickandet var det enda som gick bra på velodromen idag...

Efter en kopp kaffe och bevittnande av de andra snabbcyklisterna på velodromen bestämde jag mig för att avverka ett gympass istället. Bra att ta gymmet tidigt under veckan så att jag hinner återhämta benen ordentligt innan det är dags för bergspass på 6h på GC. De dåliga benen borde ha gjort sig påminda i plinthoppen och böjen, men nejdå, där var jag lika stark som vanligt, till och med starkare ibland. Gymmet kan jag vara helnöjd med, fick ihop många goa set. Som avslutning, just for fun, blev det bänkpress och bicepscurl, övningar som jag aldrig utför numera. Kan konstatera att jag är LÅNGT från mina glansdagar i bänken då jag maxade 105 kg och avverkade 20 reps på egen kroppsvikt. Nu kändes det som att muskelfästet mellan bröst och axlar skulle kollapsa redan på låga vikter! 

Plinthopp med 65 kg, pers med 10 kg. Känns som att det finns mer att ge=)!

Djupa knäböj - bästa gymövningen! 

Dagens gympass
4 set plinthopp - superset - TRX sneda
4 set djupa knäböj - superset - viktrotationer
4 set raka marklyft - TRX raka
6 set ryck - superset - framåtlutande hantellyft
3 set bänkpress - superset - bicepscurl



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar