onsdag 1 januari 2014

Aktiv start på 2014

Nästa vecka väntar Gran Canaria och dagsverken på 5-6 timmar i sadeln. Det kräver uthållighet och nu försöker jag klämma in en del distans för att vänja kroppen vid längre pass. Idag blev det 4,5h distans med styrkeintervaller som avslutning. Trots att jag knappt stoppade i mig någonting under passet var ”hammaren” aldrig nära, det kändes bra och stabilt. Jag kanske inte är i så dåligt slag som jag trottJ!

 Idag var det odubbad cross som gällde. Faktum är att det hade gått att köra racern i och med den bedrövliga vintern, men den får vänta till GC. 

Motlut i Säter. Tycker att denna backe får det att kännas i benen, men den är INGENTING mot de backar som väntar mig och Staffan på GC. Där nere ska vi upp på 1900 möh, idag var jag som högst uppe på 288 möh...

Sträckan över Magnilbo var kuperad. Efter att fått massa nedför och nått en sjö förstod jag att det förr eller senare skulle bära uppför - och det gjorde det! Bara att lägga sig på lättaste växeln och vara glad när man kunde hålla 10 knyck

Rundan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar