tisdag 28 januari 2014

Dagens första pass – check

Idag bjussar träningsprogrammet på en aktiv dag med dubbelpass. Första passet blev i gymmet där jag körde lite allmänt för överkroppen med extra fokus på bålen. Benen får sitt i gymmet först på torsdag för att inte intervallpassen mitt i veckan ska bli lidande. Nu kommer jag endast ha träningsvärk i benen på distanspassen, vilket egentligen kvittarJ.

Fick glädjebesked på vågen i morse. 74,9 kg (vägde 77,6 kg innan Gran Canaria). Tror att det kan landa på matchvikt på 71 kg, typ kapa 2-2,5 kg innan Mallis-lägret och ta resten där nere bara av att cykla mycket. Kommer vara jäkligt noggrann med att sköta styrketräningen under deffen för att maxa proteinsyntesen så att jag inte tappar alltför mycket muskulärt utan att det framförallt är kroppsfett som ryker.

TRX - bra grejer för bålen! 

Dagens gympass
5 TRX raka – superset – dips
5 set frivändningar
5 set TRX sneda – superset – chins

Vill passa på att slå ett litet slag för att lagpresentationen för Continental Test Team, Sub 7-gänget som jag ska hoja Vätternrundan med, är i full gång. Idag presenterades vi från Uppsala. Man kan inte annat än älska Robban när han säger saker i stil med: "Tog mina första tramptag under Vätternrundan 2006 på en 30 år gammal cykel köpt på fyllan" och Styrkor: "Skallen. Är lite dum i huvudet". Skön snubbe, trots att han gillar italiensk fotbollJ!

Spana in presentationen här:
Lagpresentation Uppsalacyklister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar