tisdag 19 november 2013

Veckans roligaste

Då så, ny träningsvecka efter gårdagens vilodag. Det ska egentligen vara en hård träningsvecka i mitt periodiseringsupplägg, men har bestämt mig för att köra en ny medelvecka i och med att jag var krasslig förra veckan. Känner mig helt enkelt inte redo för köttiga intervallpass och 17-19 träningstimmar - än. Blir bara bakslag om jag har för bråttom med tuff träning.

Velodrom - roligt och jobbigt! 

Idag kördes veckans roligaste träningspass, ett medelpass på velodromen. Lika bra pass som vanligt med en fin mix av att ta varv och dunka intervaller på 3-4 minuter. Det börjar kännas allt bättre i "trärondellen", framförallt känner jag mig tryggare för varje pass. Det enda jag inte känner mig helt trygg med är när det blir närkamper och "tacklingar". Är inte fullt lika förtjust i det som de rutinerade rävarna på velodromen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar