fredag 15 november 2013

Höstens bästa

Idag var det åter jobb och träning efter ett par dagar med feber och huvudvärk. Normalt sätt innebär fredagar dubbelpass (gym + styrkeintervaller), men att dubbla precis efter sjukdom kändes som en mindre bra idé. Så istället fick det bli att välja ett pass, och då kändes det vettigast att satsa på gymmet, både för att det är snällast och för att jag har hög prioritet på styrka denna träningsperiod.

Något av sjukdomen märkte jag verkligen inte, snarare tvärt om. Jag kände mig fräsch och stark i kroppen. Det gick lätt och kontrollerat att öka på vikterna i böjen och de raka marklyften och i frivändningarna fanns explosiviteten där – go känslaJ! Det kändes som höstens bästa gympass. Att jag kunde öka på beror knappast på att jag har blivit 10 kilo starkare, man blir inte så mycket starkare från vecka till vecka, utan det handlar snarare om att tekniken sitter allt bättre så att jag vågar lägga på mer vikter. Sedan är det nog så att jag kan öka snabbt tack vare det så kallade muskelminnet. Förr gymmade jag nämligen 4-5 dagar/vecka och i och med att jag var uppe på rätt skapliga vikter då har jag lättare att göra framsteg nu.

Dagens enda utrustning: skivstång och viktboll

Dagens pass (3-6 reps i alla skivstångsövningar)
5 set djupa knäböj – superset – 5 set fällkniven
5 set frivändningar – superset – skivstångsrodd
5 set raka marklyft – superset – rotationer med vikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar