tisdag 9 augusti 2016

Framsteg

Det har gått två veckor sedan nyckelbensbrottet och upplever att det går framåt med läkningen. Har lagt undan de ”tunga grejerna” (läs morfin) och behöver inte använda mitellan lika ofta heller till vardags.

I och med att det är fraktur på högra nyckelbenet – och jag är högerhänt – har det verkligen varit guld värt att bo hemma hos familjen under skadeperioden. Det är slående vad handikappad man blir när högerhanden inte kan användas! De första dagarna behövde jag hjälp med de mesta, alltifrån att skära maten till att knyta skorna. Utan att överdriva kan jag säga att lillbrorsan på 5 år klarade av fler vardagssysslor då. 


Träningen då? Jo, efter omständigheterna är jag nöjd med hur träningen flyter på. Det blir testcykelpass i stort sett dagligen, vilket är klart välgörande för både kondis och humör. När jag väl sitter där kan det till och från vara långtråkigt, men får i alla fall tiden att gå med hjälp av skön musik och någon cykelsändning via Youtube. Gött sen efter passen att vara lite hög på endorfiner!


Dagens TC-pass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar