söndag 7 maj 2017

Tävlingsuppehåll

Efter att ha tävlat mer eller mindre regelbundet sedan mitten av januari ska det nu bli skönt med en månad utan officiella race. Blir att vara på hemmaplan, bygga på grunderna och för fartens och nöjets skull köra lokala träningstävlingar.

Det har blivit en säsong med fler tävlingsstarter än vad jag trodde från början. Först dök paracykel-VM i Los Angeles upp som en trevlig överraskning, en chans som jag bara inte kunde tacka nej till. Det var helt klart mina roligaste velodromtävlingar någonsin och ett minne för livet! Sedan innebar klubbytet till Team Ormsalva ett bättre raceschema också, bland annat med tre stycken UCI-lopp förra helgen i Danmark.

Nu när jag summerar ban- och landsvägssäsongen så här långt har det blivit 16 starter och tre utlandsvistelser. Det har varit jätteskoj med många fina race, men samtidigt är det slitsamt med långa resor, ibland tidsomställning och förskjuten dygnsrytm. Därför känns det bra och välgörande att hålla sig på hemmaplan ett tag nu. Få en förhoppningsvis fin träningsperiod och kunna beta av skola och coachingjobb i lugn och ro inför sommaren. Som det ser ut skulle jag tro att Stockholm 4-dagars blir nästa elitrace för mig.


Gårdagen bestod av fem timmar distans ihop med några Borlängecyklister. Var ett sedvanligt distanspass i flera bemärkelser såsom att det var idel zon 2-körning och – eftersom jag bestämde rundan – fikapaus i Leksand. Ett långpass utan fika är ett misslyckat pass;)!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar