torsdag 3 november 2016

Livskvalité är…

…att efter ett kyligt distanspass ta sig en varm dusch, fylla på energidepåerna och bädda ned sig i TV-soffan med en rivig kopp kaffe. Känslan blir extra go när det inte finns några ”måsten” att tänka på för resten av dagen. Ledig från skolan, färdiga matlådor och inget i övrigt inplanerat. 

Då som nu blir jag ibland trött när jag tränar. Ibland är det brännande mjölksyra under de korta intervallerna och ibland lågt blodsocker efter ett distanspass. En stor skillnad mot 2014 – året då jag gick in i väggen – är dock att jag tillåter mig att vara trött. Precis som att det ska finnas tid för själva träningspasset, är det A och O att ha tid efteråt att ta igen sig också. Det är inte återhämtning att direkt efter avslutade intervaller sätta sig med tentaplugg eller dra iväg till affären för storhandling. Återhämtning är att minimera stressnivåerna, såväl fysisk som mental stress.

Bild från dagens distanstur. Passar på att få in lite volym när vi har några lediga dagar i skolan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar