tisdag 14 februari 2017

Paracykel-VM i Los Angeles

Cykelträningen den senaste tiden har sett annorlunda ut än tidigare. Tandemcykling har tillkommit till schemat eftersom jag och Jörgen Gustafsson ska representera Sverige på paracykel-VM (bancykling) i Los Angeles. Nästa helg bär det av till staterna – som jag längtar!



”Once in a lifetime”, var min första tanke när det kom på tal att förbundet ville ha mig som pilot åt Jörgen. Behövde varken övertalning eller betänketid, utan det slank snabbt ur mig ”vi kör!”. Att få uppleva och delta på ett VM kändes hur coolt som helst! Skolan som missas under tiden kan tas igen senare och ett sedvanligt Mallorcaläger i mars kan jag leva utan den här våren. 


Filmklipp från den gångna helgens tandemcykling. Jag och Jörgen gasar på under överinseende av Emma Stenberg som blir med till LA. Filmfred: Tobias Gillberg


Nu börjar det bli dags att svida om till vintermundering för ett nytt distanspass på cyclocrossen. Med sällskap och fika i Leksand ska det nog gå fint. Kör ett litet mängdblock på fyra dagar för att få till lågintensiv träning mellan allt högintensivt velodromande. Imorgon blir det i alla fall vilodag för att ladda på inför en ny tandemhelg ihop med Jörgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar