söndag 11 december 2016

Älskade vilodagar

Veckan är till ända och jag kan summera en träningsvecka som jag är nöjd med. Kombinationen av lite i skolan och två vilodagar har gjort att det har gått att hålla god kvalité på passen.

Träningsveckan:
Mån vila
Tis velodrom Dala sports academy (tröskelintervaller)
Ons distans (4.15)
Tors gym ben & bål
Fre morgonvelodrom + gym överkropp
Lör vila
Sön 14 st 30 sek intervaller

Särskilt vilan i måndags gjorde susen. På söndagen kördes det nämligen distans, något som snarare blev ett zon 3-pass pga några starkingar... Överdriver inte när jag säger att jag blev knuffad uppför backarna sista biten hem till Falun. Träningsvärk + tömt muskelglykogen + tjockisspurtare = ultralångsam uppför

Det var desto roligare att hoja i tisdags, då hade jag nog höstens bästa ben faktiskt. Tänk vad gott en vilodag kan göra! Gårdagens vila var inte dum heller. Soffläge, Premier League-fotboll och lördagsgodis är kanske inte optimalt för deffen, men välgörande fysiskt och mentalt att ha en riktig slappardag. Något slappande var det däremot inte idag. Nej, 30 sekundersintervallerna kändes precis som de skulle, dvs svinjobbiga. För att kunna träna hårt gäller det att kunna vila hårt också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar